Skuteczne wypromowanie własnej marki wymaga przemyślenia kwestii promocji i produktów reklamowych, jakie będzie się stosowało. Istotne mogą stać się ulotki, czy różnego rodzaju gadżety. Nie można jednak zapomnieć, że do skutecznej prezentacji swojej działalności świetnie mogą posłużyć również standy reklamowe.

Czym są standy reklamowe?

Standy reklamowe są to niewielkie stanowiska, z dość dużą powierzchnią do zadrukowania, na której zawrzeć można wybrany przekaz graficzny (dlatego tak dobrze wspomagają każde działania marketingowe). Grafika takich standów może zawierać naprawdę różne elementy: oczywiście nazwę czy logo firmy, ale także zdjęcia (czy rysunki) jej usług oraz wszystkie inne elementy, które mogą pozytywnie wpłynąć na promocję marki. Ze względu na to, że reklamowe standy mogą mieć różne kształty i rozmiary, przygotowanie ich projektu nie jest zbyt prostą sprawą. Aby ich jakość była naprawdę wysoka, lepiej zlecić to zadanie profesjonalnemu grafikowi. Trzeba mu jedynie przekazać własne pomysły, sugestie i przydatne materiały (związane z działaniem firmy), a on zajmie się całą resztą.

Kolejnym krokiem jest zaś wydruk projektu standu. Może zostać on wykonany np. na kartonie o gramaturze 300-350 g. Trzeba jednak pamiętać, by wydruk zlecić naprawdę dobrej drukarni online. Tylko wtedy będzie można mieć pewność, że wykona ona stojak w wybranym rozmiarze i typie (np. nietypowym kształcie). Wydrukowany stand reklamowy jest gotowy do wykorzystania. Dobrze sprawdzi się on na:

  • wystawach,
  • targach branżowych,
  • różnorodnych pokazach,

a także w:

  • sklepach,
  • punktach sprzedaży.

Taka promocja marki jest warta uwagi, ponieważ jest dość prosta w wykonaniu, ale też łatwa w montażu (i demontażu) oraz wygodna w transporcie. Będzie się też dobrze prezentować – godnie reprezentując reklamowaną markę.

Rodzaje standów reklamowych

Warto wiedzieć, że standy reklamowe można dopasować do każdej działalności i indywidualnych preferencji, ponieważ przyjmują one ciekawe kształty. Wśród najpopularniejszych wymienić można standy:

  • Eliptyczne (typu totem) – są one niezwykle łatwe w montażu, a zarazem pozwalają na reklamowanie produktu/firmy z dwóch stron stojaka. Co ważne, grafika może być dwustronnie identyczna albo dwustronnie różna. W związku z tym, że standy te przyjmują bardzo atrakcyjne formy, zawsze zwracają na siebie uwagę osób postronnych. Aby dobrze się prezentowały można je wykończyć lakierem offsetowym lub folią błyszczącą (ewentualnie matową).
  • Displaye – to standy, które są bardzo użyteczne, ponieważ stanowią alternatywę dla plastikowych regałów. Mogą przyjmować dowolne
    kształty i dają różnorodne możliwości ekspozycji produktów (które ustawia się na półeczkach). Nadal jednak posiadają miejsce do wykonania nadruku – czyli reklamy.
  • Przestrzenne 3d – mogą posłużyć jako nośnik reklamy, jak i miejsce ekspozycji towarów. Wykonuje się je na indywidualne zamówienia, bo mogą posiadać naprawdę nietypowe konstrukcje: kształt sześcianu, innej bryły, czy kształt konkretnego przedmiotu (oczywiście w powiększonej skali). Mogą być więc naprawdę ciekawe, ale nie są aż tak trudne do wykonania (do ich produkcji często wykorzystuje się karton lub tekturę falistą).

Jak widać, stojaki reklamowe mogą przybierać różne formy. Najważniejsze jest jednak, by zawsze dopasować je do stylu i rodzaju prowadzonej działalności, a także do powagi sytuacji (miejsca, gdzie zostaną ustawione). Warto jednak postarać się, by zawsze dobrze się wyróżniały – wtedy będą stanowić naprawdę skuteczną reklamę.