Zadrukowane folie znajdują szerokie zastosowanie – zarówno w reklamie, promocji, jak i w dekoracji wnętrz. Jakie są ich najpopularniejsze rodzaje i zastosowania? Oto mały przegląd najważniejszych rodzajów folii przeznaczonych do druku.

Folia monomeryczna z nadrukiem

Folie monomeryczne wyróżniają się perfekcyjnym odwzorowaniem kolorów, konkurencyjną ceną oraz trwałością (nawet do kilku lat). Druk na folii monomerycznej jest wykorzystywany zarówno do aplikacji wewnętrznych, jak i zewnętrznych, jednak przy stosowaniu zewnętrznym warto pokryć folię dodatkowym laminatem, który zwiększy trwałość kolorów (co jest szczególnie istotne przy ekspozycji na trudne warunki atmosferyczne). Warto też wspomnieć, że folia występuje w wersji błyszczącej lub matowej – ta ostatnia świetnie sprawdza się w mocno nasłonecznionych miejscach, dbając o  czytelność przekazu.

Warto pamiętać, że folię monomeryczną należy stosować głównie na płaskie powierzchnie – bez nierówności i przetłoczeń. Zadrukowane folie doskonale się sprawdzają na tablicach i ściankach reklamowych, a także na stoiskach targowych i szybach. Ile kosztuje druk na folii monomerycznej? Cena zależy od formatu, ale np. folię o wymiarach 1 x 1 m można zamówić nawet za 25 zł.

Drukowane folie OWV

Druk na folii okiennej OWV

Główną cechą folii okiennych jest to, że pozwalają wyeksponować grafikę na zewnątrz, nie ograniczając widoczności we wnętrzu. Folie OWV (One Way Vision) charakteryzują się dobrym stosunkiem jakości do ceny. Folie OWV można zadrukować dowolną grafiką, którą przykleimy na przeszklenia – w biurze, witrynie sklepowej lub na pojazdach  komunikacji miejskiej. Można to porównać do efektu weneckiego lustra – z tym że zamiast lustra mamy dowolną grafikę.

Perforowana folia okienna (OWV) występuje także w wariancie odblaskowym, zachowującym widoczność, także po zmroku. Folia okienna jest niezastąpiona jako wielkoformatowa reklama na szybach autobusów, samochodów, ale także w witrynach i biurach. Folie wylewane OWV można zamówić już od jednej sztuki (wymiar 100 x 100 cm) – już od 38 zł!

Folia wylewana samochodowa – druk

Folie samochodoweFolie samochodowe mogą pełnić zarówno funkcję reklamową, jak i dekoracyjną – zamieniając samochód w efektowny nośnik reklamowy. Folie samochodowe mają wyjątkową właściwość dopasowywania się do różnych powierzchni – także lusterek i zderzaków (po podgrzaniu), zachowują trwałość oraz tzw. pamięć kształtu. Dzięki tym właściwościom folie wylewane można stosować na całej powierzchni auta – także na nierównościach i przetłoczeniach.

Co więcej, folie wylewane także mają wariant odblaskowy – który pozostaje widoczny także w nocy. Folia może zachować trwałość nawet przez kilka lat, ale aby kolory na dłużej zachowały pierwotną intensywność, warto zastosować dodatkowy laminat. Zadrukowany arkusz  folii samochodowej 100 x 100 cm można kupić już za około 60 zł.

Folia szroniona – druk i nacięcie

Drukowana folia szronionaFolie szronione można dowolnie nacinać i zadrukować – lub tylko wyciąć kształt, bez zadruku. Folia szroniona nadaje się do wyklejenia przeszkleń – np. w biurowcach, gabinetach kosmetycznych lub lekarskich. Może być stosowana zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Dzięki folii mrożonej można zachować większą prywatność w przeszklonych przestrzeniach, nie zabierając dostępu do światła. Folie pozwalają nanieść na powierzchnie wybrany napis, wzór lub logo. To elegancki element reklamowy, wizerunkowy lub dekoracyjny. Folie zachowują trwałość nawet do 5 lat (we wnętrzach) i około 2 lat na zewnątrz. Cena folii o wymiarach 100 x 100 cm wynosi około 40 zł.

Druk i nacięcie folii adhezyjnej

To stosunkowo nowy materiał, jednak już zebrał grono zagorzałych fanów. Folie adhezyjne można dowolnie zadrukować i naciąć do wybranego kształtu. Największą zaletą folii adhezyjnej jest możliwość błyskawicznego, wielokrotnego naklejania i odklejania – bez znacznej utraty jej właściwości.

Najczęściej spotykane są folie białe lub transparentne – dające intensywne kolory lub lekki efekt witrażu. Nadają się do wyklejania płaskich powierzchni – np. stoisk targowych, szyb lub ścianek. Folia adhezyjna jest chętnie stosowana zarówno w dużym formacie, jak i jako mała, wycięta naklejka, informująca o aktualnych promocjach lub zniżkach. Nadje się do użytku wewnętrznego lub zewnętrznego, zachowując trwałość nawet do 3 lat. Można zamawiać od 1 sztuki – już za 51 zł.

Folia podłogowa – druk i nacięcie

Folie podłogowe pozwalają nanieść na podłoże wybraną grafikę lub napis. Folię podłogową można wykorzystać np. jako strzałkę, zachęcającą do odwiedzenia naszego salonu, barwną reklamę, napis lub cokolwiek, co podpowie nam kreatywność. Folię można zadrukować, a następnie wyciąć z niej dowolne kształty – zarówno w małym, jak i w dużym formacie. Co ważne, folia podłogowa posiada bezpieczną, antypoślizgową powierzchnię, która jest trwała i odporna zarówno na uszkodzenia mechaniczne, jak i na wiele detergentów, używanych do czyszczenia posadzek. Za ten efekt zapłacimy około 117 zł.

Folia easy dot – druk i nacięcie

drukowane folie na szybyPrzyklejanie i odklejanie folii reklamowej jeszcze nigdy nie było takie proste. Folię easy dot  można bezkarnie odklejać i przyklejać – zarówno na dużych, jak i małych powierzchniach, zupełnie nie tracąc jej właściwości przyczepnych. Co więcej, folia nie posiada brudzącego kleju, przez co z powodzeniem można nią oklejać nowe, promowane produkty, nie niszcząc ich powierzchni.

Folia występuje w formie przejrzystej lub białej – każdą z nich można dowolnie zadrukować i nadać jej wybrany kształt. Jej przyklejenie i odklejenie zajmie kilka sekund, a kolory zachowają trwałość na długo. Doskonała do płaskich powierzchni wewnętrznych i dla tych, którzy lubią mocny efekt i częste zmiany. Folię można zamówić już od 1 szt. za 42 zł (przy arkuszu 100 x 100 cm).