Do zastosowań reklamowych wykorzystywane są folie monomeryczne, polimeryczne i wylewane. Wszystkie mają swoje swoje cechy charakterystyczne, dlatego różne jest też ich przeznaczenie. Dedykowane są do różnych form reklamy zewnętrznej.

Folie monomeryczne – zastosowanie

Folie monomeryczne znajdują zastosowanie przede wszystkim przy krótko i średniookresowych aplikacjach zewnętrznych i wewnętrznych. Naklejane są na powierzchnie płaskie. W przeciwieństwie do folii polimerowych nie nadają się więc do aplikacji samochodowych itd. Jeszce większą siłę klejenia mają folie wylewane, które sprawdzają się nawet w miejscach trudno dostępnych.

Folie monomeryczne na rynku reklamowym cieszą się od lat sporą popularnością. Biorąc pod uwagę proces produkcji, to folie ekonomiczne, które są przeznaczone do krótkookresowej reklamy na powierzchniach płaskich. Stosowane mogą być zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. W przypadku zadrukowania folii monomerycznej farbami solventowymi, można zrezygnować już z dodatkowego laminatu.

Obecnie folie monomeryczne zwane foliami ekonomicznymi są najpopularniejszymi materiałami do druku. Stosowane są do klejenia na podłożach płaskich. Ich średnia trwałość wynosi 3 lata. Dostępne są w wersji 80 i 100 μ, zwykle są białe – błyszczące lub matowe. Zdarzają się jednak i wersje przezroczyste klejem trwałym lub usuwalnym.

Folie monomeryczne mają bardzo szerokie zastosowanie. Wykorzystywane są do wyklejania płyt płaskich, tablic reklamowych, stoisk wystawienniczych, a także powierzchni w środkach komunikacji miejskiej – tramwaje czy autobusy. Warto jednak pamiętać, że są dedykowane do aplikacji krótko i średnioterminowych. Obecnie coraz częściej wykorzystywane są folie z klejem czarnym lub szarym. Dzięki temu można bowiem uniknąć efektu przebijania podłoża, na którym naklejana jest folia. Warto też pamiętać o tym, że folie ekonomiczne występują z klejem w wersji kanalikowej Air Flow. Pozwala to na szybkie i łatwe pozycjonowanie grafiki oraz klejenie bez efektu powstawania pęcherzyków powietrza.