Umieszczenie na koszulce dowolnego nadruku nie jest czymś niezwykłym. Wiele drukarni i firm, zajmujących się reklamą, ma w swojej ofercie wykonywanie nadruków na odzieży. Jednak zanim zdecydujesz się zapłacić za drukowanie na koszulkach, dowiedz się, co zrobić, aby nadruk był trwały oraz jak dobrać odpowiedni materiał.

Wydruk na odzieży ma wiele zalet. Korzystają z niego nie tylko firmy, ale także kluby sportowe czy zespoły muzyczne. To świetna forma promocji, która dociera do szerokiego grona odbiorców – osoba nosząca koszulkę z logotypem, staje się w pewnym sensie nośnikiem reklamy. W dodatku znajduje się w różnych miejscach, ma kontakt z mnóstwem ludzi i używa koszulki wielokrotnie, co jeszcze zwiększa zasięg i zapamiętywalność reklamy. Kolejną zaletą jest niewysoka cena – np. zespoły muzyczne często sprzedają fanom koszulki z grafiką związaną z zespołem, więc koszty produkcji się zwracają. Co jeszcze warto wiedzieć o wydrukach na odzieży?

NADRUK NA KOSZULKACH - ZAMÓW! >>>

Drukowanie na koszulkach dobrej jakości

W przypadku druku na materiałach liczy się nie tylko sam wydruk, ale także jakość „nośnika”. Koszulka powinna być dobrej jakości – w przeciwnym razie szybko ulegnie zniszczeniu, podziurawi się lub wyblaknie. Zdecydowanie lepiej zapłacić nieco więcej za materiał naprawdę wysokiej jakości.

Zwróć uwagę na gramaturę koszulki. Pamiętaj jednak, że nie musisz wybierać materiału z najwyższą gramaturą – najlepiej zdobądź próbki, które możesz ze sobą porównać i wybierz taką gramaturę, która Ci najbardziej odpowiada. Dobierając koszulki, kieruj się także ich wyglądem, aktualnymi trendami na rynku i swoją grupą docelową. To pomoże Ci zdecydować, który krój będzie najlepszy. Ważna jest też trwałość materiału, więc warto zamówić próbki i wyprać je kilka razy. Dzięki temu dowiesz się, jak koszulki będą zachowywały się przy dłuższym użytkowaniu – będą się kurczyć albo rozciągać, czy jednak spełnią Twoje oczekiwania.

Techniki druku na materiałach

Wiele firm oferuje drukowanie na koszulkach różnymi metodami – może to być sitodruk, termotransfer, haft komputerowy czy sublimacja. Zanim wybierzesz jedną z technik, sprawdź, do czego są najczęściej polecane, a w jakich przypadkach w ogóle się nie sprawdzają.

  • Sitodruk to bardzo popularna metoda druku. Sprawdza się na różnych tekstyliach, używana jest do zadruku toreb, koszulek czy innej odzieży. Odpowiednio wykonany sitodruk jest odporny na uszkodzenia i nie spiera się z koszulek. To dość tania metoda wydruku (przy większych nakładach). Za pomocą sitodruku możemy nanosić farby w praktycznie każdym kolorze zarówno na jasne, jak i ciemne materiały.
  • Termotransfer polega na wgrzaniu w materiał folii flex lub flock. Prawidłowo wykonany termotransfer z użyciem folii wysokiej jakości, odpowiedniej temperatury i czasu wgrzewania zapewnia odporność na uszkodzenia podczas prania koszulki z nadrukiem. Ponieważ koszty produkcji koszulki z nadrukiem metodą termotransferu są niskie, tę technikę poleca się szczególnie do niskonakładowych projektów – nawet od 1 sztuki.
  • Haft komputerowy to następca tradycyjnego haftu ręcznego. Najczęściej stosowany w przypadku odzieży firmowej do wydruku np. logotypów. Haft komputerowy daje elegancki efekt, jednak nie sprawdzi się na cienkich, delikatnych materiałach.
  • Sublimacja to technika umożliwiająca dokładne odwzorowanie projektu na koszulce. Sprawdza się np. podczas drukowania zdjęć na materiałach. Nadruk wykonany tą metodą jest trwały i elastyczny, kolory są dobrze odwzorowane. Minusem sublimacji jest ograniczenie dotyczące materiału – sprawdza się tylko poliester lub materiał z jego domieszką, najlepiej w kolorze białym lub innym, bardzo jasnym.

Jak widać, możliwości wyboru jest wiele. Nie ma jednej, idealnej techniki druku na koszulkach, warto więc wybrać taką, która będzie najlepiej spełniać indywidualne oczekiwania.