Dobrze zaprojektowane i profesjonalnie wydrukowane foldery reklamowe pełnią niebagatelną rolę w każdej firmie – bez względu na to, czym się ona zajmuje i w jakiej branży działa. To właśnie folder pozwala na przedstawienie konkretnej oferty w bardzo atrakcyjnej formie. Można go wykorzystać nie tylko w codziennych działaniach promocyjnych, ale także na targach, konferencjach czy spotkaniach biznesowych.

Foldery reklamowe dają duże możliwości promocyjne – i dlatego warto wykorzystywać ich podstawowe atuty. Jednak – o czym nie wolno zapominać – nie każdy folder spełni swoją rolę. W tym przypadku nie wystarczy wydrukować jakiekolwiek kartki z hasłami reklamowymi, aby osiągnąć sukces. Foldery reklamowe muszą charakteryzować się pewnymi cechami. Dlatego przy ich przygotowywaniu warto pamiętać o podstawowych zasadach:

  • emocje (folder reklamowy to nie suche przedstawienie faktów, ale emocjonująca opowieść o firmie, która zaciekawi, zainteresuje i zaangażuje potencjalnego odbiorcę),
  • ciekawa treść (dobry content zawsze jest w cenie, gdyż wzbudza zainteresowanie i nie pozostawia obojętnym);
  • odpowiednie informacje (w tym przypadku warto postawić na taką treść, która będzie ciekawa z punktu widzenia potencjalnego klienta);
  • szata graficzna (duże znaczenie ma odpowiedni dobór grafiki, kolorystyki czy czcionki),;
  • wyraźne podkreślenie danych kontaktowych (foldery reklamowe bez danych teleadresowych nigdy nie spełnią swojej roli);
  • atrakcyjna prezentacja wizualna (folder reklamowy powinien być miły dla oka – dlatego warto zadbać o jego czytelność i estetykę).

Dodatkowo nie wolno pominąć tak ważnego elementu, jakim jest wydruk folderów reklamowych. Taki katalog to wizytówka firmy, więc powinien być wykonany w profesjonalnej drukarni. W tym przypadku nie warto oszczędzać, gdyż odpowiedni papier, format wydruku czy jakość zdjęć na pewno przełoży się na poziom zainteresowania ze strony odbiorców.

Foldery reklamowe to istotny element strategii marketingowych. A ich profesjonalny projekt i odpowiednie wykonanie to podstawa osiągnięcia sukcesu.