Zamawiając wydruk materiałów reklamowych w większości drukarni internetowych powinniśmy mieć przygotowany własny projekt graficzny. Drukarnie na stronach internetowych podają jedynie informacje, jak przygotować plik do wydruku.

Dlaczego właśnie tak to funkcjonuje? Czy można gdzieś wydrukować materiały reklamowe, jeśli nie mamy przygotowanego projektu? Czym są szablony graficzne? Odpowiedzi na takie pytania znajdziesz właśnie w tym artykule.

Zasady przyjmowania plików do druku

Każda drukarnia podaje dokładne wytyczne, jak przygotować projekt do wydruku. Jeśli pliki nie spełniają ustalonych wymogów, mogą zostać odrzucone – w takim wypadku klient musi przygotować je od nowa.  Zasady dotyczą kolorystyki, rozdzielczości, spadów, czcionek, formatu pracy i innych.

Co ma zrobić klient, jeśli nie ma własnego projektu? Może przecież zdarzyć się tak, że ktoś nie ma niezbędnych umiejętności, nigdy nie korzystał z programów graficznych i nie ma pojęcia, jak przygotować plik do wydruku. Nie każdego też stać na współpracę z profesjonalnymi grafikami lub najzwyczajniej nie ma na to czasu. W takim wypadku można skorzystać z szablonów graficznych.

Przygotowanie projektów przez drukarnię

Większość drukarni współpracuje ze studiami graficznymi. Doświadczeni pracownicy potrafią wykonać projekty różnych materiałów reklamowych i nie tylko. Jeśli potrzebujesz ulotki, plakatu, wizytówek czy innych materiałów, możesz poszukać drukarni, która oferuje przygotowanie projektu.

Studia graficzne zajmują się nie tylko stworzeniem projektu od nowa – oferują także wprowadzanie drobnych zmian i poprawek w plikach, które dostarczy im klient. W takim wypadku nie musisz martwić się, czy Twój projekt na pewno jest dobrze przygotowany do druku. Po prostu skorzystaj z możliwości wprowadzenia poprawek i ciesz się gotowymi materiałami.

Szablony graficzne – gdzie ich szukać?

Innym rozwiązaniem problemu z brakiem gotowego projektu jest skorzystanie z szablonów graficznych. W takim przypadku drukarnia nie przygotowuje indywidualnego projektu specjalnie dla klienta, ale on sam wybiera interesujący go szablon z puli dostępnych na stronie internetowej.

W ten sposób można szybko i łatwo przygotować szablony ulotek, wizytówek i innych materiałów – w zależności, co oferuje konkretna drukarnia. Jeśli interesują Cię gotowe szablony, po prostu poszukaj ich w internecie. Warto zrobić porządny research i odwiedzić strony wielu drukarni, bo na jednej z nich na pewno kryje się szablon, który będzie odpowiadał Twoim wyobrażeniom i wymogom.

Wady i zalety szablonów

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy – jedno będzie tańsze, ale mniej efektowne, inne wykonane szybko, ale za duże pieniądze. Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś, czy chcesz skorzystać z gotowego szablonu, zamówić projekt lub przygotować go samodzielnie – zastanów się, które rozwiązanie przyniesie Ci najwięcej korzyści.

Korzystanie z gotowych szablonów na pewno oszczędza wiele czasu – jedyne, co musisz zrobić, to znaleźć drukarnię i wybrać projekt. Potrzebujesz jedynie dostępu do internetu i chwilę wolnego czasu. Wybierając szablon masz też pewność, że plik spełni wymagania drukarni. To z pewnością tańsze rozwiązanie, niż zatrudnianie profesjonalnego grafika.

Minusem gotowych szablonów jest brak oryginalności – ulotki wielu firm na pewno będą różnić się od siebie chociażby treścią, ale jeśli będą wykonane z takiego samego szablonu, mogą być do siebie nieco podobne. A przecież wyróżnianie się na tle konkurencji to ważny element sukcesu firmy.