Choć chrzciny w porównaniu do wesela czy Pierwszej Komunii są dość tanią uroczystością, często również i podczas nich decydujemy się na maksymalne oszczędności. Wbrew pozorom, znaczną część chrzcielnych wydatków pochłaniają zaproszenia. Ich cena waha się najczęściej od 2 do nawet 6 złotych za sztukę. Zakładając, że na chrzcinach naszego dziecka będzie 40 gości, ta najdroższa opcja może uszczuplić nasz portfel nawet o prawie 300 złotych. Jak wydrukować zaproszenia, by było w miarę tanio i opłacalnie?

Drukowanie zaproszeń przez internet

Zaproszenia na chrzciny można wydrukować przez internet. Tutaj sprawa jest prosta – wchodzimy na daną stronę, rejestrujemy się, a następnie wybieramy interesujący nas model zaproszenia i zlecamy druk. Większość internetowych drukarni wysyła do nas (czasami nawet za darmo) próbki wydruków. Zdarza się też, że otrzymujemy kilka podobnych kompozycji, a naszym zadaniem jest dostarczenie na wybrany adres tej, która nam odpowiada.

Zlecanie drukowania zaproszeń chrzcielnych za pośrednictwem internetu może i jest dość kosztowne, ale z pewnością o wiele tańsze niż w drukarniach stacjonarnych. Zwykle są to różnice rzędu 20 – 30 procent.

Drukowanie we własnym zakresie

Jeśli zależy nam na jeszcze większych oszczędnościach (i na dodatek mamy swoisty zmysł artystyczny), warto pomyśleć o wydrukowaniu zaproszeń we własnym zakresie. W przypadku prostych zaproszeń na chrzciny koszt ten będzie relatywnie niski. Jedna kartka formatu A4 z powodzeniem wystarczy nam na trzy zaproszenia.

W przypadku bardziej rozbudowanych zaproszeń, warto pomyśleć o dodatkowych dekoracjach i nieco mniejszych kosztach. Doskonałym rozwiązaniem będzie też drukarka dwustronna. Niemniej koszty poniesione na drukowanie średniej jakości zaproszeń chrzcielnych, mogą być aż trzykrotnie mniejsze, niż w przypadku wyboru zaproszeń w tradycyjnych, stacjonarnych drukarniach.

Zaletą drukowania zaproszeń we własnym zakresie jest oczywiście dowolność kompozycyjna. Trzeba jednak mieć do tego zmysł artystyczny. W przeciwnym razie, lepiej zdecydować się na zaproszenia drukowane za pośrednictwem internetu.