Każdy z nas lubi mieć możliwość wypróbowania produktu przed jego zakupem. Zanim kupimy samochód, wybieramy się na jazdę próbną. Zanim kupimy ubrania, przymierzamy je. Korzystamy też z degustacji w marketach i szukamy próbki perfum, które najbardziej nam się spodobają. Dlaczego by więc nie skorzystać ze wzornika papieru?

Zamówienie dużej ilości materiałów do druku może skończyć się rozczarowaniem, jeśli wybierzemy papier, którego nazwa nic nam nie mówi. Być może taki papier inaczej wygląda w naszej wyobraźni, a zupełnie inaczej w rzeczywistości. Aby zamówić ulotki, plakaty, wizytówki czy inne materiały, nie musisz być specjalistą w branży drukarskiej. Możesz skorzystać ze wzornika papieru, który powie Ci, na czym dokładnie zostaną wydrukowane Twoje materiały reklamowe.

Czym jest wzornik papieru?

To pakiet niewielkich próbek, który prezentuje, jakie rodzaje papieru drukarnia posiada w swojej ofercie. Wielkość, kształt i ilość różnych papierów zależy od danej drukarni. Zwykle karty wzornika są ze sobą połączone, np. małą śrubką lub nitem, aby umożliwić wygodne przeglądanie rodzajów papieru.

Wzornik papieru można często rozłożyć na kształt wachlarza lub koła. Kiedy karty są złożone, zajmuje on bardzo mało miejsca. Może więc bez problemu leżeć na biurku lub w szufladzie i być pod ręką zawsze wtedy, kiedy będzie potrzebny. Wzornik pomaga podjąć decyzję dotyczącą wyboru papieru i daje pewność, że gotowy produkt zamówiony w drukarni będzie zgodny z oczekiwaniami.

Koszt wzornika papieru

Czy produkt tak ułatwiający proces tworzenia materiałów reklamowych jest drogi? Na szczęście nie. Ceny oczywiście różnią się w zależności od firmy, która taki wzornik sprzedaje. Jednak zwykle jest to kwota w wysokości kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych, więc cena jest przystępna i niewygórowana. Z pewnością warto wydać tak niewielką kwotę, aby móc poznać właściwości różnych rodzajów papierów – zobaczyć je na własne oczy, dotknąć i ocenić, który z nich będzie najlepszym podłożem do projektu.

Gdzie kupić wzornik papieru? Większość drukarni ma taki produkt w ofercie. W ten sposób firmy dbają o swoich klientów, pozwalając im samodzielnie dokonać świadomego wyboru w kwestii papieru do druku. Korzystanie ze wzornika działa na korzyść zarówno drukarni, jak i klienta – klient będzie zadowolony z dokonanego wyboru i uniknie rozczarowania gotowym materiałem, a drukarnia wpłynie w ten sposób pozytywnie na swój wizerunek, pokazując się jako firma profesjonalna i dbająca o potrzeby klienta.

Co można znaleźć w przykładowym wzorniku papieru?

Oczywiście, zgodnie z nazwą produktu – różne rodzaje papieru. Może ich być nawet kilkanaście, od kredowych, przez ozdobne, aż po samoprzylepne. Każda karta wzornika to nie tylko próbka papieru, ale i przykładowy nadruk – dzięki temu łatwiej wyobrazić sobie, jak na konkretnym podłożu będzie wyglądać zlecony przez nas projekt.

Rodzaje papieru mogą mieć różne gramatury – ten parametr także ma znaczenie podczas dokonywania wyboru. Możemy na własne oczy zobaczyć różnicę w grubości i wytrzymałości poszczególnych papierów. Przykładowe rodzaje papieru, które mogą znaleźć się we wzorniku, to m.in.: papier kredowy matowy i błyszczący, papiery ozdobne (błyszczące, prążkowane, perłowe i inne), papier o fakturze przypominającej filc, papier offsetowy i wiele innych.

Pamiętaj – zanim zdecydujesz się na zamówienie w drukarni swoich materiałów reklamowych, zapoznaj się z próbnikiem papieru. Dzięki temu podjęty wybór będzie świadomy i trafiony, a efekt na pewno będzie udany!